r.

Zmiany w bohaterach, przedmiotach i rozgrywce – Ghostcrawler zdradza tajemnice Riotu

Kilka szczegółów o nowych bohaterach i zmianach w rozgrywce zdradza nam RiotGhostcrawler. Zobacz, co nam ujawnił!

Download-Now-League-of-Legends-Patch-5-6-to-Get-New-Buffs-to-Old-Champions-476749-5

Bohaterowie

W związku z ewentualnym wypuszczeniem Kindred, uważam, że wyjątkowość Quinn polega na jej umieraniu jako druga. Dualność Kindred to dokładnie to, czym powinna być Quinn i zastanawiam się, czy Riot ma jakiekolwiek plany dla niej podczas presezonu, aby przywrócić jej definicję do obu jej postaci i roli w grze?

Nie uważam, żeby bohaterowie potrzebowali nisz tak bardzo, żeby mogli być jedynymi opartymi na dualności. Każdy potrzebuje własnej przestrzeni i tożsamości, ale nie sądzę, że sprawiedliwym byłoby powiedzenie, że np. nie możesz stworzyć innej postaci z towarzyszącym jej zwierzątkiem, bo to by za bardzo przypominało Annie. Yi i Fiora mają wysokie umiejętności, oboje są też mistrzami miecza, którzy potrafią się szybko poruszać, ale grają w inny sposób.

Ponieważ jednak planujemy aktualizacje strzelców na następny sezon, Quinn na pewno znajduje się na naszej krótkiej liście do rozważenia.

 

Jeśli Kindred zacznie pojawiać się  w rolach poza junglą, zaakceptujecie to, czy zaczniecie zmieniać tak, żeby jednak wpasował się bardziej w swoją zamierzoną rolą?

Nie mogę na razie na to odpowiedzieć, jednak nasza filozofia jest taka, że gracze mogą robić, co tylko im się podoba i co potrafią, o ile to jest zdrowe dla gry. Granie bohaterem w zaskakującej roli jest w porządku. Jednakże, granie bohaterem w zaskakującej roli, w której przeważa on innych – nie jest takie.

 

Do jakiej pozycji Renekton pasuje? Nie ma on takiego poziomu engage’u jak tanki, a później zadaje o wiele mniej obrażeń niż Juggernauci.

Myślę, że jest diverem jak Vi.

 

Jakieś myśli na temat Yoricka???

W największej potrzebie aktualizacji?

14308680201

Przedmioty

Zapomniałem zapytać ostatnio. Planujecie jakiekolwiek zmiany butów, może jakieś nowe? […]

Niestety, nie planujemy żadnych zmian butów […].

 

Biorąc pod uwagę ewentualne zmiany przedmiotów dla strzelców, zmienicie także Ostrze Nieskończoności, aby nie było zawsze pierwszym zakupem? To trochę dziwne, że zawsze trzeba go najpierw kupować.

To zdecydowanie znajduje się wysoko na naszej liście problemów, z którymi musimy się uporać.

 

9dcef2aded28bb3d355b2c4a01fb4b71

Rozgrywka

Pamiętam, że Riot mówił, że chce zredukować snowballowanie. Czy nadal się tym kieruje? 

Odpowiednia ilość snowballowania jest w porządku. Jeśli postać wyprzedza inne, nie może z tym przesadzać przez pierwsze 20 minut. Musimy dać zespołowi w tyle możliwość odegrania się, ale niezbyt wielką.

Wychodzenie z opóźnienia jest ekscytujące, kiedy staje się wyjątkowe. Jeśli udaje się to w każdej grze, wyjątkowe nie będzie.

 

Cześć, Ghostcrawler, czy Riot śledzi najbardziej popularne pozycje (słyszałem, że to mid) i czy to w jakiś sposób kreuje projekt gry?

Powiedziałbym raczej, że skupiamy się na tych właśnie mniej popularnych pozycjach (tradycyjnie jungla, czasem top) i próbujemy zrozumieć, co tutaj się dzieje. Musisz być ostrożny, żeby nie sprawić też, że jedynym celem zmian będzie zwiększenie ilości graczy na linii, bo to może skutkować zniszczeniem tego, co jest tak szczególne w danej pozycji. Przykładem może być wspomniany wcześniej top – niektórzy gracze nie zwracają uwagi na poczucie “wyspy”, które sprawia, że czujesz się poniekąd wyłączony z gry, grając tylko przeciwko jednemu wrogowi, ale inni właśnie z tego względu preferują tę pozycję. Kolejni lubią presję, którą wywiera na nich wiedza, że zdominowanie linii może wpłynąć na zwycięstwo lub przegraną.

 

Dla zróżnicowania, możecie zrobić pasyw na 2 uderzenia? Albo chociaż 4 lub 5? Pasywy na 3 uderzenia robią się męczące.

Projektanci KOCHAJĄ liczbę 3.

11018608_847459232015879_1356626272948627633_n

Inne

Nie tak dawno temu przeczytałem, że jest więcej bohaterów w fazie testów. Jak wiele jeszcze niewydanych postaci jest teraz testowanych? O ile to nie tajemnica 😛 I także – czy ludzie, którzy sprawdzają tych champów, grają tylko nimi, czy też starszymi? Czy to trochę chaotyczne z tak wieloma nowymi rzeczami?  XD

Mamy 3 różne zespoły w obrębie tego głównego zajmującego się bohaterami, co zwykle znaczy, że przygotowujemy jednocześnie 3 nowych bohaterów i ich testujemy. Masz rację, że wewnętrzne testy szybko mogą wymknąć się spod  kontroli, zwłaszcza jeśli kilka zespołów chce, abyśmy wypróbowali nowe postacie, nowe aktualizacje, zmiany przedmiotów i ogólne zmiany w rozgrywce. Trzeba być bardzo uważnym, aby tego nie zepsuć i jak najwięcej osiągnąć.

 

 

Uważasz, że tak duża modernizacja społeczności pomoże w redukcji toksyczności? Nigdy nie widziałem gry, w której tylko mówienie rzeczy prowadziłoby do permanentnego bana.

Nie jestem ekspertem w zachowaniu graczy, Lyte nim jest. Niestety, najczęstszym powodem opuszczania Ligi przez graczy jest zachowanie innych osób. Zauważyliśmy, że wraz z czasem toksyczność mocno spadła, więc ta strategia chyba przynosi odpowiednie efekty. Ale jak zawsze – można wiele poprawić.

 

Czy Liga kiedykolwiek zaadoptuje metody patchowania DotA 2? W których robią oni kilka patchów balansowych, ale naprawiają wiele błędów?

Cały czas naprawiamy bugi. Nie zauważamy każdego z nich z wielu przyczyn (ryzyko robienia wielkich patch note’ów, ryzyko reklamy potencjalnych wyczynów, ryzyko wysłania informacji: wow, tak zbugowane).

Nasza filozofia opiera się na robieniu stałych aktualizacji balansu, żeby gracze nie musieli czekać za długo, jeśli coś jest ewidentnie beznadziejne (za silne lub za słabe). Zawsze będą istnieli gracze, dla których będziemy robić zbyt mało lub dla których nigdy nie osiągniemy balansu.

 

Źródło: Ask.fm Ghostcrawlera