League of Legends r.

AD Bard na Topie!

Bard nigdy nie był zbyt dobry w graniu solo na linii, ale od zmiany w dzwonkach w patchu 7.7, gracze zaczęli w nim widzieć potencjalnego mid-late game carry. Jego skalowanie jest nadal bardzo słabe, jeśli się za dużo nie nastackuje, ale jego bonusowe obrażenia wraz ze wzrostem limitu maksymalnych meepów, pozwalają mu na zadawanie o wiele większych obrażeń niż kiedyś.

 

Jak tym grać?

  • Runy: Esencje pod Prędkość Ataku, Znaki pod Obrażenia, Pieczęcie pod Pancerz, Glify pod Odporność na Magię
  • Masterki: 12-18-0
  • Umiejętności: Q, E, W, później priorytet R>Q>W>E
  • Czary Przywoływacza:  Teleport  Flash
  • Przedmioty Początkowe:  Mikstura Skażenia
  • Przedmioty:  Trinity ForceNinja TabiHextech GunbladeRapid FirecannonRanduin’s OmenGuardian Angel

Jak to działa?

Wysoka użyteczność

Jest powód, dla którego Bardem tak przyjemnie się gra na supporcie. To dzięki ogromnej użyteczności i możliwości zmiany wyniku teamfightów. Ten build pozwala na rozszerzenie możliwości Barda poprzez parę dodatkowych auto ataków, pozwalających na kite’owanie przeciwnika przed spektakularną ucieczką. Może i nie jest optymalnym top lanerem, ale jego utility pozwala mu na bycie trafnym wyborem, nawet jeśli zostanie z tyłu.

Dobry waveclear

Zwiększona liczba meepów, które Bard może mieć przy sobie, pozwala na szybkie i efektowne czyszczenie linii po zebraniu ich piętnastu, a zmniejszony czas respienia meepów pozwala na stackowanie ich szybciej niż kiedyś.

Bezpieczny Laning Phase

Początkowe etapy gry dla Barda są bardzo bezpieczne. Jego mistyczna podróż jest rzadko używaną umiejętnością na linii, ale dzięki niej może bez problemu wrócić pod swoją wieżę. Jeżeli przeciwnicy się za nim rzucą, narażają się przy tym na ostrzał z turreta i bycie zestunowanym.

Doskonały sustain

Co tu dużo mówić, dzięki swojemu healowi jest w stanie zostać na linii o wiele dłużej niż większość przeciwników.

Potencjał do bycia tyranem na linii

Jako postać zasięgowa, Bard może skutecznie obijać wroga bez martwienia się o wymianę obrażeń.

Potencjalne minusy

Słabe początki

Bard do skutecznej gry musi nastackować meepy, dlatego early game jest dla niego ciężkiu. Jego burst także jest niższy niż większości toplanerów, ale nadrabia to swoim sustainem i obijaniem wroga z zasięgu.

Schodzenie z linii po Dzwonki

Grając przeciwko postaciom nie mającym problemu z przepychaniem linii, Bard może mieć problemy z wyruszeniem w celu zbierania Dzwonków. We wczesnych etapach gry, Bard może zostać zmuszony do przytulania turretu, nawet przeciw postaciom walczącym wręcz.

Wnioski

Jako toplaner, Bard nadal jest gorszy niż swój odpowiednik na supporcie. Jednakże jego nowy rework dotyczący dzwonków pozwala mu na snowballowanie, jeżeli jego przeciwnik na topie nie przepycha minionów jak szalony.