r.

Balans na Mistrzostwach Świata?

Coraz bliżej Mistrzostwa, a co za tym idzie - patch 5.18. Zobacz, jakie zmiany planuje Riot w tej aktualizacji!

Na oficjalnym forum LoL-a jeden z użytkowników, The Noble Poro, zauważył, że patch 5.18 będzie tym, podczas którego zostaną rozegrane Mistrzostwa Świata. W związku z tym, zaproponował potencjalne przedmioty zainteresowania Riotu, które mają ostatnią szansę na balans. Wśród nich znaleźli się – oczywiście – Juggernauci, ale też Yasuo, Tristana i kilka itemów. Listę tę skorygował Meddler, konkretnie podając, czym Riot planuje się zająć w patchu 5.18:

“Buffy:

  • Zyra
  • Veigar
  • Syndra
  • Twitch

Prawdopodobne nerfy:

  • Fiora
  • Mordekaiser

Wymagana dokładniejsza obserwacja:

  • Skarner/Darius/Garen (jak wpłynął na nich patch 5.17?)
  • Devourer (za silny?)
  • AD Ezreal (za słaby?)
  • Lulu (za silna solo, za słaba jako support?)
  • Vayne (zdecydowanie za silna?)

Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że dokończymy reworki innych bohaterów. Niektóre postacie z powyższej listy mogą być również z niej zdjęte, zależnie od dalszej pracy nad patchem. Wymienieni tutaj championi są kluczowymi elementami, które będziemy obserwować.”

 

Ponieważ pojawiły się wątpliwości w kwestii Mordekaisera, Meddler dodał:

“Chcemy znerfić duo lane Morde, ale znowu przywrócić mu nieco siły na solo linii. Wątpię, że wróci do 50% win ratio.”

 

Wypowiedział się również szerzej na temat Lulu:

“Nie chcemy usunąć jej z solo linii, ale uważamy, że może ona być tam za silna, zwłaszcza w zorganizowanych grach. Dodatkowo, pomimo tej siły, często jest wybierana jako support. Naszym zdaniem, gra nią jako wsparciem jest przyjemna i zdrowa, dlatego chcemy, aby znalazła się w nieco lepszym położeniu w tej roli, ponieważ teraz może być w niej za słaba.”

 

Jeśli natomiast chodzi o Vayne:

“TL;DR: Możliwe, że Vayne jest za silna, dlatego ją obserwujemy. “Wszyscy mówią” wcale nie oznacza, że tak jest faktycznie.

Na forum pojawia się mnóstwo wątków anty-Vayne. Oznacza to, że dla wielu graczy jest ona naprawdę frustrująca. Jednakże, “frustrująca” – wcale nie musi oznaczać “za silna”, ale może być to powiązane. Niektórzy bohaterowie wzbudzają jednak frustrację, nawet jeśli są zbalansowani lub słabi (przykład: Blitzcrank naprawdę denerwuje ludzi, chociaż jest zbalansowany). Należy również pamiętać, że społeczność forum wcale nie reprezentuje ogółu graczy (to tylko część osób z różnych serwerów, które potrafią dobrze mówić po angielsku i są zainteresowane tematem).

Istnieje jednak możliwość, że Vayne faktycznie jest za silna. Jej win ratio w soloQ jest nieco wysokie, jak dla tak popularnego bohatera. Jeśli dodać do tego wywoływaną przez nią frustrację, dochodzimy do wniosku, że warto ją obserwować. Nie oznacza to jednak, że od razu ją znerfimy. Może się okazać, że jest ona zbyt dominująca, ponieważ jej przeciwnicy są za słabi i potrzebują buffa. Powodem mogą  również być zbyt silne przedmioty, z którymi Vayne dobrze działa. Jej siła może wynikać też z mieszanki wielu czynników – dlatego chcemy się temu dokładniej przyjrzeć.”

 

Inny użytkownik, Retillin, zapytał również, co ze Zwiastunem Zeke’a – ma on w końcu około 60% win ratio w Plat+, co wydawałoby się dość dużą wartością. Meddler odpowiedział również na ten zarzut:

“Z tego, co wiem, na razie nie mamy żadnych planów dla Zeke’a. Win ratio koło 60% nie jest niczym niezwykłym dla przedmiotów, które nie są pierwszym lub drugim itemem kupowanym przez graczy, a nie znajdujemy ich zależności między wygrywającą a przegrywającą drużyną. Supporty, które wygrywają, faktycznie często na początku budują Zwiastun Zeke’a, więc na pewno jego win ratio będzie powyżej 50%. Podobnie jednak dzieje się z innymi droższymi przedmiotami (Rabadon u AP, Ostatni Szept u ADC etc.).”

 

Co sądzicie o zmianach planowanych na patch 5.18? Myślicie, że Mistrzostwa Świata będą zbalansowane w kwestii rozgrywki?