League of Legends r.

[Bait Hard] Ziggs może wygrać grę 7 autoatakami!

Cześć! Wiecie, brakuje hajsu, to robimy durne artykułu z bait tytułami, aby gimbaza wbiła. Jeśli już tu jesteś, to przynajmniej przeczytaj ten szajs, który przetłumaczyłem. A właściwie to pierdol artykuł, oglądaj reklamy; nie mogę być gorszy od hałtulosa i polskich sraczy.

Jakiś pajac z Reddita (który zapewne jest nierobem, bo nikt normalny by nie miał czasu na liczenie takich pierdół) tworzył obliczenia, na podstawie których doszedł do wniosku, że Ziggs może wygrać całą grę używając jedynie 7 AA. A oto jego dzieło przetłumaczone Google Translatorem. Wybaczcie, przecież mam czytelników w dupie, to nie będę się wysilał; korektor też nie poprawi, bo mimo że kąpię się w wannie z dolarami, to nie płacę moim niewolnikom. No ale do rzeczy:

Gr8+b8+m8+i+rel8+str8+appreci8+and+congratul8+i+_20c85490655f8a09a0789a4ca2f4b926

Ziggs może wygrać grę 7 autoatakami!

Na początek przyjrzyjmy się umiejętności biernej Ziggsa.

bomb

Krótki Lont – Ataki podstawowe Ziggsa co pewien czas zadają dodatkowe obrażenia magiczne równe 20 / 24 / 28 / 32 / 36 / 40 / 48 / 56 / 64 / 72 / 80 / 88 / 100 / 112 / 124 / 136 / 148 / 160 (+30 / 40 / 50% mocy umiejętności), struktury otrzymują dwukrotnie więcej obrażeń.

Oznacza to, że na 18 poziomie jesteśmy w stanie zadać 320 (+1.0 AP Ratio) obrażeń we wszelkie struktury! Jeśli zmontujemy totalnie durny build, to możemy wygrać grę 7 atakami. Uwaga, czas na numery!

Policzmy najpierw, ile Ziggs jest w stanie wyciągnąć AP:

Źródło APWartość APMana+%AP
Rabadon’s Deathcap1200+35%
Seraph’s Embrace8010000%
Mejai’s Soulstealer1252000%
Rabadon’s Deathcap #212000%
Rabadon’s Deathcap #312000%
Lich Bane802500%
Runes83.1600%
Elixir of Sorcery5000%
Hand of Baron4000%
Masteries1500%
Blue Buff0015%
Infernal Dragon 1008%
Infernal Dragon 2008%
Infernal Dragon 2008%
Elder Dragon0012%
Zeke’s Harbringer0020%
Ziggs (Level 18)011830%
Total833.162633106%

Z 6 przedmiotami (bez butów) wraz z Lich Bane, każdym możliwym buffem oraz aktywowanym Zeke’s Harbinger, jesteśmy w stanie osiągnąć bazowo 813 AP, 2633 many oraz +106% AP ze wszelkiego rodzaju wzmocnień. Teraz nadszedł czas, aby policzyć bonus AP z many oraz buffów.

APAP z SeraphaAP z 106 % BonusuŁączne AP
833.16(2633*.03)=78.99(912.15)*1.06=966.8791879.029

Otrzymujemy 1879 AP. Ile zada pojedynczy autoatak Ziggsa strukturom?

Źródło obrażeńFizyczneMagiczneNieuniknione
Bazowy AA107939.51450
Krótki Lont [Bierna]02,199.0290
Lich Bane01,019.76450
Red Buff0038
Elixir of Sorcery0025
3x Mountain Dragon001,849.2264
Łącznie1074,158.3081,947.7386

Mamy tu policzone obrażenia, które zadamy w wypadku, gdyby wieże nie posiadały odporności, jednak – jak dobrze wiemy – posiadają je. Wieżyczki posiadają tą samą ilość pancerza i odporności na magię, więc kalkulacja będzie łatwiejsza. Jedyną rzeczą, jaką bierzemy pod uwagę, będzie penetracja ze specjalizacji.

DMG Fizyczny + MagicznyNieunikniony DMGŁącznie
4,265.3082,010.73866,276.047

6,276 obrażeń to niezła liczba, jednak – jak wcześniej wspomniałem – nie możemy ignorować odporności wieżyczek. Wszystkie wieże rozpoczynają grę z 40 punktami pancerza oraz odporności na magię, która skaluje się z czasem do maksymalnej wartości “70”. Jako że mamy popierniczony build i chcemy tyle smoków, załóżmy, że ta wartość będzie wynosić właśnie 70. Odejmijmy od tego 8.4 penetracji ze specjalizacji. Zostaje nam 61.8. Zgodnie z obliczeniami zadamy jedynie 61,88% obrażeń, które otrzymaliśmy ze wcześniejszych kalkulacji. Nasze obrażenia będą więc wynosić:

DMG Fizyczny + MagicznyNieuniknionyŁącznie
2,639.4232672,010.73864,650.162

Zewnętrzne wieżyczki mają 3500 HP, pozostałe 3300. Oznacza to, że każdą z nich możemy zniszczyć za pomocą jednego AA (wraz z umiejętnością bierną i Lich Bane)

Co jednak z Inhibitorami oraz Nexusem?

BudowlaHPPancerzMRRedukcja DMGAA Ziggsa
Inhibitor4,0000015%*5,334.63961
Nexus 5,500000%6,276.047

GG WP!