Jakiś pajac z Reddita (który zapewne jest nierobem, bo nikt normalny by nie miał czasu na liczenie takich pierdół) tworzył obliczenia, na podstawie których doszedł do wniosku, że Ziggs może wygrać całą grę używając jedynie 7 AA. A oto jego dzieło przetłumaczone Google Translatorem. Wybaczcie, przecież mam czytelników w dupie, to nie będę się wysilał; korektor też nie poprawi, bo mimo że kąpię się w wannie z dolarami, to nie płacę moim niewolnikom. No ale do rzeczy:
Ziggs może wygrać grę 7 autoatakami!
Na początek przyjrzyjmy się umiejętności biernej Ziggsa.
Krótki Lont – Ataki podstawowe Ziggsa co pewien czas zadają dodatkowe obrażenia magiczne równe 20 / 24 / 28 / 32 / 36 / 40 / 48 / 56 / 64 / 72 / 80 / 88 / 100 / 112 / 124 / 136 / 148 / 160 (+30 / 40 / 50% mocy umiejętności), struktury otrzymują dwukrotnie więcej obrażeń.
Oznacza to, że na 18 poziomie jesteśmy w stanie zadać 320 (+1.0 AP Ratio) obrażeń we wszelkie struktury! Jeśli zmontujemy totalnie durny build, to możemy wygrać grę 7 atakami. Uwaga, czas na numery!
Policzmy najpierw, ile Ziggs jest w stanie wyciągnąć AP:
Źródło AP | Wartość AP | Mana | +%AP |
---|---|---|---|
Rabadon’s Deathcap | 120 | 0 | +35% |
Seraph’s Embrace | 80 | 1000 | 0% |
Mejai’s Soulstealer | 125 | 200 | 0% |
Rabadon’s Deathcap #2 | 120 | 0 | 0% |
Rabadon’s Deathcap #3 | 120 | 0 | 0% |
Lich Bane | 80 | 250 | 0% |
Runes | 83.16 | 0 | 0% |
Elixir of Sorcery | 50 | 0 | 0% |
Hand of Baron | 40 | 0 | 0% |
Masteries | 15 | 0 | 0% |
Blue Buff | 0 | 0 | 15% |
Infernal Dragon 1 | 0 | 0 | 8% |
Infernal Dragon 2 | 0 | 0 | 8% |
Infernal Dragon 2 | 0 | 0 | 8% |
Elder Dragon | 0 | 0 | 12% |
Zeke’s Harbringer | 0 | 0 | 20% |
Ziggs (Level 18) | 0 | 1183 | 0% |
Total | 833.16 | 2633 | 106% |
Z 6 przedmiotami (bez butów) wraz z Lich Bane, każdym możliwym buffem oraz aktywowanym Zeke’s Harbinger, jesteśmy w stanie osiągnąć bazowo 813 AP, 2633 many oraz +106% AP ze wszelkiego rodzaju wzmocnień. Teraz nadszedł czas, aby policzyć bonus AP z many oraz buffów.
AP | AP z Serapha | AP z 106 % Bonusu | Łączne AP |
---|---|---|---|
833.16 | (2633*.03)=78.99 | (912.15)*1.06=966.879 | 1879.029 |
Otrzymujemy 1879 AP. Ile zada pojedynczy autoatak Ziggsa strukturom?
Źródło obrażeń | Fizyczne | Magiczne | Nieuniknione |
---|---|---|---|
Bazowy AA | 107 | 939.5145 | 0 |
Krótki Lont [Bierna] | 0 | 2,199.029 | 0 |
Lich Bane | 0 | 1,019.7645 | 0 |
Red Buff | 0 | 0 | 38 |
Elixir of Sorcery | 0 | 0 | 25 |
3x Mountain Dragon | 0 | 0 | 1,849.2264 |
Łącznie | 107 | 4,158.308 | 1,947.7386 |
Mamy tu policzone obrażenia, które zadamy w wypadku, gdyby wieże nie posiadały odporności, jednak – jak dobrze wiemy – posiadają je. Wieżyczki posiadają tą samą ilość pancerza i odporności na magię, więc kalkulacja będzie łatwiejsza. Jedyną rzeczą, jaką bierzemy pod uwagę, będzie penetracja ze specjalizacji.
DMG Fizyczny + Magiczny | Nieunikniony DMG | Łącznie |
---|---|---|
4,265.308 | 2,010.7386 | 6,276.047 |
6,276 obrażeń to niezła liczba, jednak – jak wcześniej wspomniałem – nie możemy ignorować odporności wieżyczek. Wszystkie wieże rozpoczynają grę z 40 punktami pancerza oraz odporności na magię, która skaluje się z czasem do maksymalnej wartości “70”. Jako że mamy popierniczony build i chcemy tyle smoków, załóżmy, że ta wartość będzie wynosić właśnie 70. Odejmijmy od tego 8.4 penetracji ze specjalizacji. Zostaje nam 61.8. Zgodnie z obliczeniami zadamy jedynie 61,88% obrażeń, które otrzymaliśmy ze wcześniejszych kalkulacji. Nasze obrażenia będą więc wynosić:
DMG Fizyczny + Magiczny | Nieunikniony | Łącznie |
---|---|---|
2,639.423267 | 2,010.7386 | 4,650.162 |
Zewnętrzne wieżyczki mają 3500 HP, pozostałe 3300. Oznacza to, że każdą z nich możemy zniszczyć za pomocą jednego AA (wraz z umiejętnością bierną i Lich Bane)
Co jednak z Inhibitorami oraz Nexusem?
Budowla | HP | Pancerz | MR | Redukcja DMG | AA Ziggsa |
---|---|---|---|---|---|
Inhibitor | 4,000 | 0 | 0 | 15%* | 5,334.63961 |
Nexus | 5,500 | 0 | 0 | 0% | 6,276.047 |
GG WP!