League of Legends r.

AP itemy – jak zmieniły się przy reworku magów? cz.1

Wraz z reworkiem magów w życie weszły nowe itemy i zmiany w tych już istniejących. Kiedy i co budować?

Itemy podzielimy na 2 grupy. Pierwsza obejmuje przedmioty, które są naszym źródłem many. Bez niej działają tylko magowie typu Katarina Katarina_MIN, więc znaczna mniejszość.

Itemy AP – mana

  • Morellonomicon i Lost Chapter
    • Dodano AP i ilość many. Usunięto regenerację many i zmieniono pasywkę na tą z dawnego kielicha Athene.
    • Morello jest obecnie itemem dominującym linię. Zapewnia regen many i składa się go z tanich elementów – przy częstych powrotach będzie można coś kupić.
    • Doskonała kontra na postacie, które mogą się leczyć.
    • Warto kupić, gdy potrzebujemy CDR, a to zapewniane z innych itemów nam nie wystarczy (albo nie potrzebujemy innych przedmiotów z CDR).
    • Świetne gdy podczas teamfightów użyjecie tylko 2-3 spelli. Jeśli Wasza postać nimi spamuje, lepsze będzie coś innego.

 

  • Seraph’s Embrace, Archangel’s Staff i Tear of the Goddess
    • Usunięto regen many, dodano pasyw zwracający część wydanej many.
    • Najlepszy item na manę pod kątem late game! Daje najwięcej AP spośród wszystkich przedmiotów – poza bazowym, skaluje się z ilością many.
    • Jego koszt jest taki, że niekoniecznie będziecie miażdżyć przeciwnika na linii. Daje jednak niesamowity sustain dla magów. Dobry zakup, jeśli planujecie wygrywać late game.
    • Sprawdza się świetnie, jeśli chcecie spamować czarami podczas walk. Dobrze działa z Ziggsem Ziggs_MIN, Orianną Orianna_MIN, czy Ryzem Ryze_MIN.
    • Nie musicie kończyć Archangela od razu. Można kupić łezkę, dokończyć Morello i dopiero wtedy ulepszyć Tear.

 

  • Rod of Ages, Hextech GLP-800 i Catalyst of Aeons
    • Obrażenia otrzymane od wrogów zwracają manę, a wydawanie many zwraca zdrowie, dosyć ciekawa opcja.
    • Te itemy są dobrym zakupem, gdy wiecie, że będziecie otrzymywać obrażenia. Inaczej mówiąc, będziecie musieli nieco tankować przeciwników.
    • Rod of Ages przyda się, jeśli celujecie w late game. Chcecie się nieco wyskalować i być bardziej odporni. Nie macie zamiaru dominować na początku gry. Działa wyjątkowo dobrze na postaciach, które muszą być w centrum walki i mają sposób na wyleczenie się. Można również kupić, gdy chcecie dodatkowe AP.
    • Hextech GLP-800 będzie lepszy, jeśli chcecie być silni w early bez potrzeby stackowania. Jest też ciekawym zakupem, jeśli chcecie spowolnić wroga, by łatwiej trafić weń swoje combo albo skuteczniej kitować dookoła. Przydaje się, gdy Wasza mechanika nie wymaga stania w środku walki – jest mniej tankowy od Roda. Może być również użyty, jeśli macie możliwość włączenia go do swojego combo.
    • Te dwa przedmioty są świetne dla bohaterów, którzy mają krótki lub średni zasięg czarów. Nie tylko zwiększają potencjał bojowy – zwracają nam jeszcze manę. Są również świetnym wyborem u magów ze stałymi obrażeniami, którzy potrzebują zwrotów many przez spamowanie skillami.
    • Dobry wybór dla Malzahara Malzahar_MIN, Swaina Swain_MIN czy Lissandry Lissandra_MIN.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]