League of Legends r.

AP itemy – jak zmieniły się przy reworku magów? cz. 2

Poprzednim razem omawialiśmy itemy związane z generowaniem many. Dzisiaj skupimy się na takich, które wnoszą do gry więcej, niż suche staty.

Zobacz poprzedni artykuł, w którym omawiana jest grupa niedawno zmienionych itemów pod manę: Click!

Które itemy są nam potrzebne?

Zhonya’s Hourglass, Abyssal Scepter i Hextech Protobelt-01

  • Każdy z tych 3 przedmiotów dostał niedawno 10% CDR, więc dużo łatwiej jest osiągnąć maksymalny pułap 40%.
  • Zhonya ma obecnie mniej AP, jednak jest tańsza i buduje się ją z innych składników. Dobra zmiana dla postaci, które na tym bazują.
  • Abyssal Scepter również stracił kilka AP, za to zyskał MR. Dodatkowo, aura przedmiotu skaluje się obecnie z poziomem postaci. Dość drogi item, ale czasami warto.
  • Hextech Protobelt-01 daje dodatkowe HP, co wyróżnia go spośród tej trójki. Poza zdrowiem, zyskujemy aktywną umiejętność skoku z niskim czasem odnowienia oraz obszarówką, która trochę boli. Tak jak Abyssal, ma 60 AP.

Kiedy to kupować?

Są 3 powody dla których warto/nie warto te itemy kupić:

  • Są one doskonałe, jeśli musisz znaleźć się w samym środku walki i przeżyć trochę dłużej, niż inni.
  • Idealnie sprawdzają się jako wsparcie przeciwko asasynom, którzy wskakują na tyły drużyny, by szybko zabić któregoś z Carry.
  • Brakuje 10% CDR-u do okrągłej czterdziestki.

Zhonya’s Hourglass

To cudo ma najwięcej zastosowań, ale także najdłuższy czas odnowienia. Można je kupić dla punktów pancerza i dodatkowych 10 AP, jednak Zhonya przydaje się najczęściej w poniższych sytuacjach:

  • Dzięki aktywnej zdolności, można przeżyć burst takich postaci jak Zed Zed_MIN, Fizz Fizz_MIN albo Karthus Karthus_MIN.
  • Trzeba przetrwać wejście w przeciwny team, gdzie standardowe staty nie wystarczą. Chcecie zultować Fiddlem Fiddlesticks_MIN albo Lissandrą Lissandra_MIN i musicie wytrzymać krótką chwilę, żeby zadać wystarczająco obrażeń albo Wasz team mógł wskoczyć za Wami.
  • Kolejne zastosowanie odnajdą w Klepsydrze magowie dalekiego zasięgu. Często padają oni ofiarą zabójców i tym samym przegrywają cały teamfight dla drużyny. Przez te 2,5 sekundy wszystko może się zmienić i losy gry odwrócą się na Waszą korzyść.
  • Niektórzy wybierają ten item, by podczas walki mieć dodatkową chwilę nietykalności – do czasu odnowienia swoich zdolności.

Abyssal Scepter

  • Przyda się, jeśli potrzebujecie przewyższyć przeciwnika statami. Zwłaszcza, gdy mają oni magiczne obrażenia, które zbyt szybko Was zabijają i nie możecie spełnić swojej roli w teamfighcie.
  • Dobry zakup dla drużyny, która ma kilka postaci opartych na AP – zmniejszenie MR u przeciwników pomoże całemu teamowi.
  • Odradzam ten przedmiot dla postaci o dalekim zasięgu – niewiele ona wniesie na froncie.
  • Najbardziej z niego skorzysta Fiddlesticks Fiddlesticks_MIN i Lissandra Lissandra_MIN i ich mechanika all-in.
  • Przydatne również w sytuacjach, gdzie już na początku gry LB LeBlanc_MIN albo Fizz Fizz_MIN obijają Cię zbyt mocno.

Hextech Protobelt-01

Ten item jest świetnym zakupem, jeśli chcecie ograć swojego rywala, zanim ten będzie zbyt silny. Zaletą jest nie tylko niski koszt – pełny potencjał zobaczy każdy kto doda go do swojego combo. Aktyw Protobelta ma kilka zastosowań:

  • Wspaniale działa w sytuacjach, gdzie chcemy zainicjować walkę. Już nie trzeba palić Flasha jako Anka Annie, bo ten przedmiot pozwala zmniejszyć dystans miedzy sobą i wrogiem.
  • Gracie Fiddlem Fiddlesticks_MIN i przeciwny ADC wiecznie Wam ucieka? Kupcie Hextech Protobelt-01 już dziś, a z łatwością zbliżycie się do niego na zasięg Q.
  • Przeciwnicy mają za wiele silnych skillshotów? Flash jest zbyt rzadko, żeby na nim polegać. Aktyw Hextecha pozwoli Wam na to nieco częściej.
  • Świetny dodatek do combo dla postaci takich jak Veigar Veigar_MIN (obrażenia skalują się ze statami).
  • Magowie i postacie o dalekim zasięgu powinny popracować nad prawidłowym pozycjonowaniem – dla nich ten pasek będzie marnował slot na itemy. Przeciwko burstowi assassinów lepiej zaopatrzyć się w Zhonyę
  • Jedynym przypadkiem, gdzie postać o dalekim zasięgu skorzysta z tego itemu są np. dżunglerzy ze skokami o niskich cooldownach, jak Xin Zhao XinZhao_MIN. Do ochrony przed tego typu inicjacją Protobelt nada się bardzo dobrze.

Można więc powiedzieć, że itemy AP po zmianach są jeszcze bardziej opłacalne. Czy jest coś, co wspominacie z żalem z czasów przed reworkiem? A może właśnie teraz gra jest przyjemniejsza?

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]