r.

Efekt Placebo – Nerf bohatera czy mentalności gracza

Jeden z użytkowników reddita zwrócił uwagę na bardzo ciekawą wypowiedź RiotScarizarda. Czy wystarczy sama zapowiedź nerfa lub buffa aby drastycznie opadło/wzrosło win ratio?

Cytując RiotScarizarda;

“To było w czasach gdy dopiero zaczynałem swoją pracę w Rito. Zajmowałem się wtedy nerfem na Vladimira (miał utracić dodatkową prdędkość poruszania się w plamie). Z jakiegoś powodu, zapomniałem wprowadzić pliki do patcha! Wywiązała się z tego sytuacja, w której opis zmian nie pokrywał się z realnym balansem gry. Na forach wszyscy zgodnie stwierdzili że zabiliśmy tego bohatera, a jego win ratio spadło.

Podobnie wyglądał przypadek Riven. Gdy została wprowadzona do gry, okazało się że jest zbyt słaba. Postanowiliśmy szybko że trzeba nieco ją wzmocnić o czym daliśmy znać na forach. Gracze momentalnie zareagowali, jej win ratio drastycznie wzrosło, a dyskusja została zalana pochlebnymi postami. I to wszystko zanim jakiekolwiek zmiany wogóle zostały wprowadzone na serwery live”

Widzimy tutaj podręcznikowy przykład, sposobu w jaki mała dezionformacja, która staje się popularna wpływa na opinię większości, do tego stopnia że jest w stanie spowodować znaczne spadki lub wzrost popularności danego bohatera.

A wy, co sądzicie?